Inhoudsopgave:
    sven-kersten-spixels-2-1600x1600-compressed
    Sven Kersten

    3 juni 2022 in

    5 minuten lezen

    Reviews verzamelen voor je website: zo doe je het

    Inhoudsopgave:
      Jouw product of dienst is gelanceerd en je bent klaar om te verkopen. Potentiële klanten belanden op jouw website en het product of dienst spreekt hen aan. Maar je bent niet de enige met dit aanbod, dus klanten gaan vergelijken. Hoe zorg je er nu voor dat je klanten over de streep trekt, zodat ze niet naar jouw concurrent gaan? Het antwoord is mond-tot-mondreclame. Het is de allerbeste reclame ooit. Social proof zorgt er namelijk voor dat jouw klanten overtuigd worden door anderen, die onafhankelijk hun mening geven over jouw product of de dienst. In deze blog vertel ik er meer over, lees je mee?

      Van mond-tot-mondreclame naar digitale reviews

      Met mond-tot-mondreclame ben je afhankelijk van anderen. Jouw klant moet toevallig in gesprek zijn met iemand die ook op zoek is eenzelfde soort dienst of product. Vervolgens moet jouw klant jou ook net maar aanraden. Dat kan anders!

      Zet mond-tot-mondreclame om in digitale reviews en verzamel ze op één plek, zodat iedere bezoeker van jouw website in één oogopslag ziet hoe enthousiast iedereen is.

      Vertrouwen

      Vertrouwen is één van de grootste factoren die ervoor zorgt dat bezoekers overgaan tot een aankoop. Iedere website bestaat uit pijnpunten en de oplossing daarvan, maar niet iedere pagina bestaat uit reviews.

      Waarom zou een websitebezoeker dan iemand kiezen zonder reviews?

      Als je logisch nadenkt, is de gemiddelde websitebezoeker eerder geneigd om met jou in zee te gaan als er allemaal goede vijf sterren reviews staan (inclusief naam en foto).

      Aan de slag dus!

      Je verzamelt reviews door:

      Gesprek omzetten naar een review

      De beste klant is een tevreden klant. Vraag, het liefst zo snel mogelijk na de oplevering of verzending, per mail of in een persoonlijk gesprek hoe de samenwerking beviel. Voor de positieve woorden vraag je toestemming om deze op de website te gebruiken, de minder positieve ervaring (als je die hebt) gebruik je om nóg beter te worden.

      Een formulier op je website

      Net zoals een contactformulier bestaan er ook formulieren om reviews achter te laten. Jij ontvangt hun naam, bedrijfsnaam en waardering. Het nadeel is dat je alle reviews dan alsnog handmatig op je website moet zetten.

      Dat kan sneller door een plug-in te downloaden op je website. Dit is een invoegtoepassing op je website.

      Plug-in: WP Social Ninja

      Wil je alle reviews die je hebt verzameld op Facebook, Trustpilot, je Googleaccount, Tripadvisor of Yelp op één centraal punt samenbrengen? De WP Social Ninja plug-in is het antwoord. Deze plug-in maakt een koppeling tussen externe platforms en jouw website. Reviews vanaf externe websites zorgen voor nóg meer vertrouwen bij klanten.

      Wil je alleen reviews van drie of meer sterren tonen? Geen probleem. Op deze manier heb jij tijd om contact op te nemen met de ontevreden klanten die één of twee sterren hebben gegeven. Ga altijd in gesprek om tot een oplossing te komen. Is dat gelukt? Vraag dan of jouw klant de waardering alsnog wil upgraden.

      Laat ook zeker in je reviews zien dat je in contact bent met een klant, zodat potentiële klanten lezen dat jij altijd het beste voor hebt.

      Endorsal

      Endorsal.io werkt bijna hetzelfde als de WP Social Ninja plug-in. Ook door deze plug-in komen de reviews op één plek terecht. Endorsal heeft ook de optie om handmatig te filteren. Hierna kun je op een simpele manier een widget toevoegen op de website, volledig in jouw eigen kleuren en stijl.

      Trustpilot

      Wat ook heel goed werkt, is reviews verzamelen via een extern platform. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld Trustpilot. Je kunt het gratis gebruiken en koppelen met Social Ninja of Endorsal om de reviews automatisch op je website te zetten in je eigen huisstijl.

      De allerbeste manier: video-reviews

      Reviews die het best werken zijn video-reviews. Eerlijk is eerlijk: ze zijn ook moeilijk te verkrijgen. Vandaar dat jouw concurrent ze waarschijnlijk nog niet heeft. Maar áls je ze eenmaal hebt, zorgt het voor héél veel vertrouwen en zorg jij dat jouw bezoekers voor jou kiezen.

      Vraag een klant om een korte video van één á twee minuten of stel een korte online-sessie voor.

      Laat de volgende dingen altijd terugkomen:

      • Pijnpunten
      • Resultaten
      • Transformatie

      Door nóg beter te laten zien waarom ze voor jou moeten kiezen, zet jij leads om in klanten. En dat willen we allemaal, toch?

      Reviews verzamelen voor je website

      Reviews verzamelen kan op diverse manieren. Mooie woorden van een klant verwerken op je website, gebruikmaken van de WP Social Ninja plug-in, via Endorsal of met behulp van video reviews. Eén ding is zeker: mond-tot-mondreclame is de allerbeste reclame en mag nooit ontbreken op jouw website.

      Vind je deze onderwerpen interessant en wil je als ambitieuze ondernemer meer doen met jouw onderneming? Dan is de nieuwe online community van De Ideale Website écht iets voor jou! Op een laagdrempelige manier krijg je toegang tot de academie, challenges en live Q&A’s! Lees hier meer over de community.

      Sven Kersten

      Sven Kersten

      Zit je vast met je online groei en krijg je je website maar niet van de grond? Al meer dan 15 jaar help ik online ondernemers met het behalen van online succes door gebruik te maken van SEO, conversie optimalisatie en webdesign. Het is mijn missie om online ondernemers met elkaar te verbinden via mijn online community. Wil je niet alleen maar inspiratie op doen, maar ook echt stappen zetten door het volgen van exclusieve webinars, online marketing trainingen en live Q&A's? Wordt dan lid van De Ideale Website, zonder dat je een grote investering hoeft te doen.

      Reageer op dit artikel

      Je e-mailadres wordt niet zichtbaar of gedeeld met anderen.

      Anderen bekeken ook

      spixels-sven-kersten-strategie-1900x1267_compressed

      In 5 stappen de ideale website laten maken

      1.  Wensen: weet wat je wil zien op de website Dit...
      10 Onpage SEO TIPS

      10 Belangrijke On-Page SEO Tips voor je Website

      Wat is een zoekterm? Een zoekterm is een woord of zin...
      Privacy Analytics

      Waarom privacy gerichte analytics de toekomst worden

      Privacy gerichte analytics worden steeds populairder. En dat is niet gek....
      Scroll to Top
      Sven Kersten

      Sven Kersten

      Beschikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur.

      9:00 uur ben ik weer online!

      Sven Kersten
      Hey 👋
      Wat kan ik voor je doen?
      WhatsApp