Tuin-Bouw en ik gaan al wat jaartjes terug. Een leuke zakenrelatie waar we serieus zijn en lol kunnen hebben. Tuin-Bouw heeft 2 webshops (dit was wel anders) waar de focus ligt op artikelen als hout, steigerbuizen, buiskoppelingen en kussens op maat. Verder kun je er ook terecht voor bio ethanol, kunsthagen, tuintegels en industriële meubels. Samen met een leuk en jong team wordt het bedrijf gestuurd vanuit het pittoreske De Lier in het Westland. Voor mij nog geen 10 minuten rijden, ook wel lekker!
Consult op locatie
Medewerkers opleiden
Magento 2 beheer
Zoekmachine optimalisatie met SEO
Google Ads beheer met externe partij
Webshop Check
Webhosting
Website ontwerp
Conversieoptimalisatie
Social Media optimalisatie
Marketing proces optimalisatie
Microsoft 365
Tuin-Bouw is klaar om te groeien. Alle offline processen zijn geoptimaliseerd. De kosten zijn beperkt tot een minimum. Ze zijn klaar om te knallen met e-commerce met als resultaat: Meer omzet met je webshop.
Er is vraag naar iemand die 12 uur per week op kantoor zit om niet alleen de Magento 2 webshops te optimaliseren op het gebied van SEO en conversie, maar ook naar iemand die kan dienen als vraagbaak. Iemand die meedenkt met de bedrijfsprocessen en deze waar mogelijk naadloos kan aansluiten op de webshops.
Er is gekozen voor een lokale aanpak om de drempel zo laag mogelijk voor de medewerkers te houden om contact te leggen met iemand die zowel de medewerker taal als de e-commerce taal spreekt. Zo zitten we in een open ruimte en kan ik mijn oren toespitsen op alle (telefoon)gesprekken en dingen oppakken waarover normaal nooit gedacht is om met een online marketing persoon te delen. Zo hebben we in het begin enorme stappen gemaakt in verbeteringen aan de achterkant van de webshops in Magento 2, zodat processen beter verliepen.
Het project is gestart in oktober 2020 en loopt contractueel tot minimaal eind december 2021.
Webshop check
Voordat het project is gestart is er gekozen voor een webshop check. Een volledige e-commerce scan om de webshop door te lichten om te zien waar de kansen liggen. Een rapport van 106 pagina’s waar genoeg acties uit kwamen om meer omzet met je webshop te genereren.
Webhosting
De webshop was ontwikkeld door een derde partij. De communicatie met deze partij liep niet gewenst. Uiteindelijk hebben we besloten om de nieuwe tuin-bouw webshop te verhuizen naar een server in eigen beheer. Het resultaat is dat de webshop nu nog sneller is en dat eventuele fouten in Magento 2 op server niveau getackeld kunnen worden. Dit scheelt een hoop tijd.
Websiteontwerp
Het ontwerp van de website liet nog wat te wensen over.
Conversieoptimalisatie
De website was niet converterend genoeg. Hier is verandering in gekomen.
Zoekmachine optimalisatie met SEO
Op dit moment zijn we enorm hard aan het werk om de website beter vindbaar te krijgen buiten Google Ads om.
Social Media optimalisatie
Er bestonden meerdere bedrijfsvermeldingen in Google op verschillende locaties (een tweetal keer verhuisd), de Facebookpagina’s werden niet gebruikt omdat er geen toegang meer toe was en Instagram bestond nog niet. Dit moest beter.
Marketing proces
Ieder product dat je verkoopt heeft recht op een campagne. Zo ben ik met de medewerkers van Tuin-Bouw aan de tekentafel gaan zitten en hebben we een best practice proces opgezet voor een marketing campagne. Dit proces wordt er nu iedere keer bijgepakt als er een campagne opgezet gaat worden. Offline en online zichtbaarheid is waar we het voor doen. Niemand mag om je merknaam heen kunnen. Als je dit maar vaak genoeg blijft doen, wordt je vanzelf een herinnering.
Google Ads
Voor Google Ads maken we voor nu gebruik van een derde partij. Ik ben verantwoordelijk voor het contact met deze partij om ze bij te sturen waar nodig. Zo heb ik maandelijks een meeting om de campagnes te evalueren en om er voor zorg te dragen dat de ROI in de + komt.
Daarnaast is er voor gezorgd dat de webshop de juiste tags heeft, zodat er goed gemeten kan worden welke verkopen er op de website zijn gedaan en vanuit welk kanaal ze zijn voortgekomen. Dit is de enige manier om een goede ROI uit te kunnen rekenen wanneer je gebruikmaakt van digitale advertenties als Google Ads.
Magento 2 onderhoud
Het is natuurlijk ook belangrijk dat de webshop die draait op Magento 2 ook goed wordt onderhouden. Alle gebruikte modules en Magento 2 moeten up-to-date blijven om een hack en identiteitsdiefstal tot een minimum te beperken.
Microsoft 365
Op dit moment zijn we de huidige Microsoft 365 omgeving in kaart aan het brengen. Hier moet nodig geoptimaliseerd worden om kosten te besparen. Zodra dit plan er is, worden de sleutels overgedragen aan Spixels en wordt ook het Microsoft 365 beheer van Tuin-Bouw toegevoegd aan het portfolio.
Resultaat
De verkopen zijn aanzienlijk gestegen sinds Oktober, dat is al mooi om te zien.
Ik heb een speciaal proces ontwikkelt om mensen zoals jou te helpen met het zoeken naar de ideale website. Door het stellen van de juiste vragen komen wij er samen achter naar wat voor website jouw doelgroep op zoek is.